خواسته‌های پرستاران باید در سه سطح پیگیری شود

اولین جلسه کمیته پرستاری مجلس با حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت تشکیل شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)در این جلسه عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، احمد نجاتیان رئیس کل، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی و محمد جمالیان رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور داشتند.

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار نیز به این نشست دعوت شده بود که علت مسافرت به خارج از تهران امکان حضور وی در این نشست، میسر نشد.

در این جلسه مهم‌ترین درخواست‌ها و مطالبات جامعه پرستاری و پیشرفت پیگیری تحقق مطالبات پرستاران، پرداخت معوقات و نامه نگاری‌ها و مکاتبات و اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت، مجلس و نظام پرستاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه آخرین اقدامات انجام شده در زمینه افزایش حق اضافه کاری پرستاران، استخدام و پرداخت معوقات پرستاران پیگیری شد.

رئیس کمیته پرستاری مجلس در این جلسه گفت: خواسته‌های پرستاران را باید در سه سطح کوتاه مدت تا روز پرستار، میان مدت برای گنجاندن در بودجه سال ۱۴۰۴ و بلند مدت که مجلس بتواند قانونگذاری کند، تقسیم بندی کنیم.

در این جلسه همچنین مباحث مختلفی مانند بخشودگی یا کاهش مالیات پرستاران، ارزش نسبی خدمات پرستاری(K)، افزایش فوق العاده خاص و موضوع بازنشستگی پیش از موعد بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان ‌آور مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد تا هفته آینده مجلس با دعوت از مسئولان مرتبط، میزان پیشرفت تحقق این موارد را بررسی کند و تاکید شد که این خواسته‌ها تا روز پرستار باید محقق شود.

همچنین مقرر شد در جلسات بعدی کمیته پرستاری مجلس تعداد بیشتری از فعالان حوزه پرستاری به این جلسه دعوت شوند و این کمیته با حضور افراد بیشتری برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha